Endless Summer

Just nu känner jag att jag har jätte stor Sommar L-Ä-N-G-T-A-N.
Saknar sommaren , så sjukt sjukt mycket.
Nästa helg kanske det händer lite roliga saker funderar på att åka och hälsa på
en viss someone  <3
-Alexandra

If you knew Peggy Sue,You'd know why i fell blue.


Återigen en vacker bild på Peggy¤
Det har varit ytterst skönt att bara koppla av och göra ja,..inget,
lyssna på musik, kolla film tjocka mig och träna är det jag har hittat på so far
denna underbara helg. Imorgon blir det stan med fika & myys också trevliigt,
anyways nu ska jag kolla Walk the line, vi hörs då.
-Alexandra

Some people feel the rain. Others just get wet.


Har svenska just nu håller på skriva ut pappren och fixar mina Discussion Questions" till engelskan på måndag  som jag måste skriva ut, antagligen så drar jag med fänskyy girliee på stan efteråt och hittar på något, dock så finns det inte så mycket att göra på stan ,och kläd utbudet är ju inte så superr bra,
Västerås borde dra hit Monki, Topshop och mer Secondhand affärer då skulle det iaf vara hyfsat bra.
-Alexandra

Irinaa





Ok dag , två lektioner, film& kebab med Andreas det var trevligt
möte med min handledare, sedan hem & ta det lugnt ,som sagt helt okej dag.
funderar på vad jag ska göra i helgen,hmmm...
-Alexandra


Cassius it's over Cassius Away




Gick på stan med Fanny idag jag verkade inte hitta något speciellt så
jag gick in och köpte en ny mindre kula till min labret, vi gick runt och kolla
och jag hittade fortfarande inget vidare sen gick vi in på bik bok som hade
2 för 99:- så jag köpte två par Harem och gav ena paret till fännsky mot 50 kr
på måndag eftersom det bara kosta 99 kr så kostade alltså mina byxor (ovan)
bara 50 kr,riktigt sweeet AAlltsåå, aja nu e jag off ska kolla GG, puss.
-Alexandra

Peacee man


Martina fixa min bloggis igår är nöjd faktiskt det konstiga är att man
inte kan se min header om man
är inne på explorer vilket suger, men från google chrome och
firefox så kan man se den är konstigt
fattar inte varför det är på detta vis, får väl klura ut vad det är.
-Alexandra

Trash Hologram




Ungefär som en vanlig måndag var just denna måndag inget särskilt hände,
plugga plugga plugga, hämta min sjuka hund och åkte hem sen in på datan,
denna dag känns helt ovärd, hoppas det händer något kul i helgen, måste fixa sov
plats!!! anyways stick around for moreee,bye.
-Alexandra

Full of flowers and heart shaped boxes


 I love it when you sing to me.
off to school  , kanske skriver något senare ikväll.
-Alexandra

But this feels so unnatural, Peter Gabriel too





Gårdagen var hyfsat lugn men mysig , mamma och jag åkte ner till västerås för jag ville kolla
i lite olika second hand äffarer o så blev det tillslut att vi åkte till läkarmissionen, där allt tydligen
var halva priset fr.o.m 23-30 jan, så jag passade på att titta runt lite här och där, hittade ett par
svarta skinn skor, ett par jeans, 3 kavajer, en stickad tröja och en skjorta för bara 205 kr.
Med andra ord: j a g  -v a r  -j ä t t e - n ö j d
Sedan hämtade vi upp Fanny Andreas och sedan Johannes , vi hade film kväll för att fira min b-day som var i
onsdags det var SUPERR mysigt, det va länge sen det var vi 4 bara !
aja imorgon är det reality som gäller, på torsdag kommer pengarna från pappa så jag funderar verkligen
på skorna,..Peter Gabriels Book of love  sitter för fullt på repeat i huvet, går runt och nunnar på den hela tiden, så mysig låt verkligen.
-Alexandra

In december drinking horchata


Feb 20 2010
Gloria (SOLD OUT)
Köln, Germany.
När ni ändå ska ta en tur till tyskland så tycker
jag att ni borde ta en sväng förbi sthlm/gbg!!!
-Alexandra

Winkle Pickers







Är helt kär i dessa så kallade Creepers skor så sjukt snygga och
i så många olika varianter & modeller funderar på att köpa ett par men vilka liksom ?
kan inte bestämma haha.
-Alexandra

Jeepers Creepers



my ol' creepers by mini jen.

Mycket trevlig dag efter skolan tillsammans med några
av dem härligaste tjejerna jag vet;
Martina,Amanda & Eliiisa. Vi fika, took some smokes,
köpte fin fina kläder och hade en allmänt trevlig stund, köpte en duffel Jacka
som jag letat efter sååå så länge och hitta en tillslut för
160 kr second hand inte illa säger jag bara.Vill dessutom ha dessa Creepers
är helt kär i dessa så kallade Brothel Creepers (modellen inte mönstret),
favoriterna är leopard mönstrade , svart/ Turkosa och svart vita mycket fina skor
dock vet jag inte vart man kan hitta dem, antagligen i Estocolmo.
-Alexandra

He was a diplomat son


Än så länge så har jag haft en helt underbar födelsedag tack vare mina nära& kära.
Fick 200 kr på skivbörsen av min bästa kill kompis så
bestämde mig för att köpa Vampire weekends senaste
skiva "Contra" och den är så himla bra, Horchata är dock min favorit.
för er som inte vet så är Horchata dessutom en dryck , gjord av mark mandel,
sesamfrön, ris, korn,  eller tigernuts (chufas). Mycket god.
Jaja ska nu avnjuta resten av vad jag har av min födelsedags kväll
med Vampire weekend, fortsatt trevlig kväll på er alla.
-Alexandra

17;:_d.r!!&/@


Om exakt 4 timmar  (kl är 00.18) föddes jag för 17 år
sedan det är ganska läskigt när man tänker på hur fort dessa åren har gått,
Hm det är skola senare så funderar på att sova nu,
vet inte vad familjen har för planer men det blir nog en massa mys hemma
sen har jag tänkt fika på stan med mina vänner,
sen hittar jag nog på något på lördag
också, ahkey nu är jag sjukt trött, vi hörs då.
-Alexandra

Distant Dubloon




Olika tider att passa olika klassrum o allt
jag som nyss börjat vänja mig vid vårt gammla
schema det är som att går tillbaka till början, imorgon
blir jag ett år äldre ska inte göra så värst mycket, men det blir väl något
på lördag antar jag.
-Alexandra

Confussion Girl



Gårdagen var mycket trevlig, Det var Julia Amanda Martina o jag,
vi hade bestämt oss för att gå till Rockkarusellen så som många andra i Västerås.
Vi såg Shilly Shally ,grymma boys det. Vi blev bjudna på fest, vissa va inte på humör så antalet
folk blev några enstaka,när vi väl var där var det jätte kul, Martina jag o Amanda tog fin fina kort
på toan, Fanny satt ute i snön, Amanda B och julia diskuterade andra lyssnade
på musik och den del ja dem chilla" antar jag, men jag var nöjd med dagen den var
mycket trevlig vore kul o ta om det nån gång girls!
-Alexandra

She's Lost Control


Kunde inte haft en segare start på morgonen, inställt tåg,
glömde kläder till träningen med Fanny,
Jag ramla minst tusen gånger imorse och all snö o kyla hjälper
inte det heller.aja tänker gå igenom data kunskapen nu i lugn o
ro trots att jag kom försent och försöka koncentrera mig på skol arbetet,
lite Joy-D kanske hjälper.
-Alexandra

Dark was the night





ny ny ny ny closet.
skola imorgon,  gonna try something new yuh.
-Alexandra

The hounds of love




skolan börjar heeeh måste alltså upp 06.00 am, not so keen about that !
-Alexandra

Glósóli


Lily Allen

Billie Davis
Folk singer Joan Baez playing the guitar, on the beach near her home.
Joan Baez, bilder från google.
Det blir en tur ner till stan idag, ska träffa min härliga vänner köpa något
klädes plagg, fika och antagligen ta labret, får hoppas hoppas att det passar
cross your fingers xx
-Alexandra


Train in Vain


Blir nog en lugn dag idag för mig, mitt huvud känns som en bomb som snart ska explodera, hehe.jag klarar nog dagen med lite clash som medicin mot värken.
-Alexandra

Cadillac Records




Bland alla filmer som vi hade hyrt till filmkvällen igår så tror jag att Cadillac
Records var min favorit en mycket mycket bra film måste jag säga ,
Cadillac Records handlar om hur Leonard Chess startade ett skiv bolag
som han döpte till chess records och hur han byggde upp ett imperium
samtidigt som den följer många av de artister
som gjort stor påverkan på musiken då och idag, där man bland
annat kan se Etta James, Muddy Waters, Little Walter, Chuck Berry mm.
för er som gillar 60-talet och lite blues så säger jag se den , så värd.
-Alexandra

Men's needs, Women's needs, Whatever




Det blir att städa städa städa städa idag , sen åka ner på stan träna träna träna ,
åka till läkarmissionen o se om man hittar något fint, handla, 
hämta Fänny& Andreas sen hem till mig,
Filmkväll står planerat för idag. Har dessutom bestämt för att
jag måste börja fota lite mer, la ner det projektet sen somras eftersom
jag tappa lusten på att lära mig fota bra, jag liksom gav upp men nog
med det ska snart ge det ett nytt försök.
-Alexandra

My brown eyed girl,


Van morrison spelas för fullt här, 2010 blir ett mycket händelserikt år,
det ska det bli, jag är helt säker.hemma ligger det fortfarande choklad
papper överallt och champagne flaskor och glas lite här o där från igår,
Nyår var riktigt sprakande och mysigt, mycket fina raketer och trevliga
grannar fanns på plats.Nu efter en lång tid måste jag sysselsätta mig med
att lägga ner lite mer tid på att måla det var ett tag sen kom jag på ,
vet inte riktigt vad det kommer bli men lägger nog upp en bild på
resultatet så småning om, besos
-Alexandra

RSS 2.0